Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Uluslararası Reklamcılık
Ders Kodu: HİRY511
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Yüksek Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 5
Amaç

Reklamcılığı uluslararası boyutta ele almak, kültürlerarasılık kavramı doğrultusunda reklam stratejilerini ve reklam kampanyalarının nasıl yapılacağını ve nelere dikkat edilmesi gerektiğini öğretmek.

Özet İçerik

Bu dersle öğrenciler farklı ülkelerdeki reklam yapılarını ve burada kültürün rolünü öğrenebilirler.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Mustafa Özgür SEÇİM
Öğrenme Çıktıları
1. Reklamda ve tutunma sürecinde farklılaşmayı analiz edebilecek
2.Stratejik plan geliştirebilecek
3.Mesaj yaratma ve planlama sürecini yönetebilecek
4.Yaratıcı taktikleri değerlendirebilecek ve uygulayabilecek
5.Reklam ve diğer araçları bütünleşik olarak kullanabilecek
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Klein, Naomi. No Logo, İstanbul:Bilgi Yayınevi, 2002.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Pazarlama İletişimi çalışmaları İçerisinde Reklamın Yeri, Önemi, Reklam Türleri.
2. Hafta - Teorik
Dünya’da ve Türkiye’de küreselleşme olgusu , güçlü ve başarılı küresel markalar.
3. Hafta - Teorik
Küreselleşmenin Reklam Üzerindeki Etkileri , Reklam Endüstrisinde Uluslararasılaşma (Global Markalar ve Network Ajanslar) , Küresel Reklamın Kavramsal Açılımı (Uluslararası, Çok Uluslu, Kültürlerarası ve Çok Kültürlü Reklamlar).
4. Hafta - Teorik
Küreselleşen Markaların Reklam Planlaması ve Stratejileri.
5. Hafta - Teorik
Küresel Markaların Ürettikleri Reklam Stratejileri Sonucunda Ortaya Çıkan Kültür Çatışmaları, Kültür Öğelerinin Kullanımı ve Reklam Çekicilikleri Doğrular ve Yanlışlar
6. Hafta - Teorik
Küresel Markaların Ürettikleri Reklam Kampanyası Örnekleri 1
7. Hafta - Ara Sınav (Vize)
vize
8. Hafta - Uygulama
Küresel Markaların Ürettikleri Reklam Kampanyası Örnekleri 2
9. Hafta - Uygulama
öğrenci sunumları
10. Hafta - Uygulama
öğrenci sunumları
11. Hafta - Uygulama
öğrenci sunumları
12. Hafta - Uygulama
öğrenci sunumları
13. Hafta - Uygulama
öğrenci sunumları
14. Hafta - Dönem Sonu Sınavı (Final)
final
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders132365
Ara Sınav129130
Dönem Sonu Sınavı129130
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)125
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
3
5
4
5
5
5
5
OÇ-2
5
5
4
5
4
4
4
4
4
4
OÇ-3
4
3
3
3
5
5
5
OÇ-4
3
4
4
3
4
3
5
4
5
4
OÇ-5
5
3
4
5
4
4
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026