
| Ders Kodu | : HİRY514 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
öğrencilerimiz ülke meseleleri ile daha yakından ilgilnecek, bilinçli seçmen olmanın önemini öğrenecek, iletişim/reklamın ikna üzerindeki yoğun etkisini görecektir. Siyasal iletişim kampanya danışmanlığı aynı zamanda öğrencilerimiz için yeni bir kariyer alanı olarak da öne çıkmaktadır. Bu ders farkındalık oluşturarak öğrencilerimizin bu alana yönelmelerini de sağlayacabilecektir.
İletişim olgusu son yıllarda siyaset ortamında etkili şekilde kullanılmaya başlanmış, düzenlenen seçim kampanyaları toplumun ilgisini çekmeye başlamıştır. Seçmenin karar vermesinde çok önemli bir yeri olan seçim kampanyaları esasında tamamen iletişim unsurlarına dayanmakta, seçmeni ikna etmek için stratejik iletişim teknik ve yöntemleri uygulanmaktadır. Halkla ilişkiler, reklam, kişilerarası iletişim başta olmak üzere seçim kampanyalarında kullanılan iletişim yöntemleri bu ders kapsamında detaylı şekilde ele alınacak, iletişimin siyaset ortamında nasıl şekillendiği ortaya konulacaktır. Reklamcılık çoğunlukla ürün ve hizmetlerin tanıtımında kullanılan bir olgu olarak anlatılmakta, siyaset arenasında oynadığı rol geri planda kalmaktadır. Ders kapsamında siyasal reklamcılık öne çıkartılacak, seçmen tercihi üzerindeki etkisine vurgu yapılacak ve ülkemizde çeşitli yerel ve genel seçimlerde uygulanan etkili siyasal reklam kampanya örnekli detaylı şekilde ele alınacaktır.
| Doç. Dr. Emrah BAŞER |
| 1. | Halkla ilişkiler disiplininin ilişkili olduğu diğer disiplinlerin temel kavramlarını kavrayabilme |
| 2. | diğer disiplinlerle halkla ilişkiler disipliniyle olan bağlantılarını kurabilme |
| 3. | reklam ve siyasal reklam farkını açıklayabilme |
| 4. | siyasal kampanya ve siyasal reklam farkını açıklayabilme |
| 5. | siyasal reklamın etkisini ölçebilme |
| 1. | Hıfzı Topuz, Siyasal Reklamcılık / Dünyadan ve Türkiyeden Örneklerle.. Cem Yayınevi / 1991 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 13 | 2 | 3 | 65 |
| Ara Sınav | 1 | 29 | 1 | 30 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 29 | 1 | 30 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 125 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-2 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 |
OÇ-3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
OÇ-5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |