Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Siyasal Reklamcılık
Ders Kodu: HİRY514
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Yüksek Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 5
Amaç

öğrencilerimiz ülke meseleleri ile daha yakından ilgilnecek, bilinçli seçmen olmanın önemini öğrenecek, iletişim/reklamın ikna üzerindeki yoğun etkisini görecektir. Siyasal iletişim kampanya danışmanlığı aynı zamanda öğrencilerimiz için yeni bir kariyer alanı olarak da öne çıkmaktadır. Bu ders farkındalık oluşturarak öğrencilerimizin bu alana yönelmelerini de sağlayacabilecektir.

Özet İçerik

İletişim olgusu son yıllarda siyaset ortamında etkili şekilde kullanılmaya başlanmış, düzenlenen seçim kampanyaları toplumun ilgisini çekmeye başlamıştır. Seçmenin karar vermesinde çok önemli bir yeri olan seçim kampanyaları esasında tamamen iletişim unsurlarına dayanmakta, seçmeni ikna etmek için stratejik iletişim teknik ve yöntemleri uygulanmaktadır. Halkla ilişkiler, reklam, kişilerarası iletişim başta olmak üzere seçim kampanyalarında kullanılan iletişim yöntemleri bu ders kapsamında detaylı şekilde ele alınacak, iletişimin siyaset ortamında nasıl şekillendiği ortaya konulacaktır. Reklamcılık çoğunlukla ürün ve hizmetlerin tanıtımında kullanılan bir olgu olarak anlatılmakta, siyaset arenasında oynadığı rol geri planda kalmaktadır. Ders kapsamında siyasal reklamcılık öne çıkartılacak, seçmen tercihi üzerindeki etkisine vurgu yapılacak ve ülkemizde çeşitli yerel ve genel seçimlerde uygulanan etkili siyasal reklam kampanya örnekli detaylı şekilde ele alınacaktır.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Emrah BAŞER
Öğrenme Çıktıları
1.Halkla ilişkiler disiplininin ilişkili olduğu diğer disiplinlerin temel kavramlarını kavrayabilme
2. diğer disiplinlerle halkla ilişkiler disipliniyle olan bağlantılarını kurabilme
3.reklam ve siyasal reklam farkını açıklayabilme
4.siyasal kampanya ve siyasal reklam farkını açıklayabilme
5.siyasal reklamın etkisini ölçebilme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Hıfzı Topuz, Siyasal Reklamcılık / Dünyadan ve Türkiyeden Örneklerle.. Cem Yayınevi / 1991
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Siyaset olgusu, iletişim kavramı ve demokrasi gerçeği
2. Hafta - Teorik
Reklam kavramı; nedir, ne işe yarar, amaçları ve işlevleri nelerdir?
3. Hafta - Teorik
Reklam türleri nelerdir? Reklam ortamları neden önemlidir?
4. Hafta - Teorik
Siyasal Reklam Kavramı; reklamın siyasal boyutları
5. Hafta - Teorik
Siyasetin teknikleşmesi bağlamında Türkiye'de siyasal reklamcılık
6. Hafta - Teorik
Siyasal reklam ve propaganda olgusu
7. Hafta - Ara Sınav (Vize)
vize
8. Hafta - Teorik
Siyasal pazarlama kavramı
9. Hafta - Teorik
Seçim kampanyaları, seçmen tercihi ve iletişim
10. Hafta - Teorik
Siyasal reklam perspektifinden seçim kampanyalarının yorumlanması
11. Hafta - Teorik
Örnek seçim kampanyası değerlendirmesi
12. Hafta - Uygulama
öğrenci sunumları
13. Hafta - Uygulama
öğrenci sunumları
14. Hafta - Dönem Sonu Sınavı (Final)
final
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders132365
Ara Sınav129130
Dönem Sonu Sınavı129130
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)125
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
OÇ-2
3
4
2
4
3
2
4
2
3
3
OÇ-3
4
4
4
2
5
5
4
4
5
4
OÇ-4
5
5
5
5
5
5
5
5
4
4
OÇ-5
4
5
5
5
5
4
4
4
4
4
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026