
| Ders Kodu | : HİRY532 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Yüksek Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Ders kapsamında kişilerarası iletişim kavramsal çerçevesinden yola çıkılarak kişilerarası iletişim yaklaşımlarının, varsayımlarının, teorilerinin kavranması ve süreçte karşılaşılan engellerin/ engelleri aşma yöntemlerinin içselleştirilmesi yönündeki iletişim becerilerinin geliştirilmesini sağlamak amaçlanmaktadır.
Kişilerarası iletişimin kavramsal çerçevesi, kişilerarası iletişim yaklaşımları, kişilerarası iletişim süreci ve unsurları kişilerarası iletişim varsayımları kişilerarası iletişim fonksiyonları kişilerarası iletişim teorileri, kişilerarası iletişimi etkileyen etkenler kişilerarası iletişim engelleri ve aşma yolları, kişilerarası iletişimde başarı ölçütleri
| Doç. Dr. Yelda Özlem KÖLGELİER |
| 1. | Kişilerarası iletişimi tanımlayacak ve diğer iletişim türleri arasındaki yeri ve öneminin farkına varabilecek. |
| 2. | İletişim becerilerini toplumsal yaşam içerisinde etkin bir biçimde kullanabilecek ve karşılaştığı iletişim sorunlarını bu becerilerle çözebilecek. |
| 3. | Kişilerarası iletişim sürecinde etkili olan öğeleri tartışarak, temelde karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik örnekleri değerlendirebilecek. |
| 4. | Kişilerarası iletişim modellerini öğrenip bunları güncel yaşamda uygulayacak. |
| 5. | Kişilerarası iletişim çatışmalarının nedenlerini saptayarak bunlara ilişkin çözümleri tartışabilecek. |
| 6. | Etkin bir kişilerarası iletişim için gerekli olan öğeleri saptayacak; kendini açma, ifade etme gibi konularda bilgi edinerek, değişik iletişim stratejilerini oluşturabilecek. |
| 1. | Demet GÜRÜZ- Ayşen TEMEL EĞİNLİ; Kişilerarası İletişim Bilgiler, Etkiler- Engeller, Nobel Yayınları. |
| 2. | İrfan ERDOĞAN; İletişimi Anlamak, Erk Yayınları. |
| 3. | Peter HARTLEY; Kişilerarası İletişim, İmge Yayınları. |
| 4. | Özcan KÖKNEL; İnsanı Anlamak, Postiga Yayınları. |
| 5. | Üstün DÖKMEN; İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 13 | 2 | 3 | 65 |
| Ara Sınav | 1 | 29 | 1 | 30 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 29 | 1 | 30 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 125 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
OÇ-2 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 | 3 | 4 | 5 |
OÇ-3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
OÇ-4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-6 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |