Ders Kodu | : EYT637 |
Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
Ders Grubu | : Doktora |
Eğitim Dili | : Türkçe |
Staj Durumu | : Yok |
Teori | : 3 |
Uyg. | : 0 |
Kredi | : 3 |
Laboratuvar | : 0 |
AKTS | : 5 |
Bu derste mükemmeliyetçiliğin eğitimdeki yansımalarına ilişkin bilgi kazandırmak amaçlanmaktadır
Mükemmeliyetçilik, Diğer alanlarla ilişkisi, mükemmeliyetçilik ve psikolojik problemler
1. | Mükemmeliyetçiliğin doğasını kavrayabilme |
2. | Mükemmeliyetçiliğin olumlu ve olumsuz etkilerini değerlendirebilme |
3. | Mükemmeliyetçi davranışları değiştirmeye ilişkin strateji geliştirebilme |
4. | Mükemmeliyetçilik ve takıntılı davranış arasındaki ilişkiyi çözümleyebilme |
5. | Mükemmeliyetçilik ve öfke arasındaki ilişkiyi çözümleyebilme |
1. | KARATA, Z. (2012). Kontrol Odağının Yordayıcıları Olarak Saldırganlık ve Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik. Journal of Kirsehir Education Faculty, 13(3). |
2. | Büyükbayraktar, Ç. (2011). Üniversite öğrencilerinde mükemmeliyetçilik ve öfke ilişkisi (Doctoral dissertation, Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü). |
3. | Özgüngör, S. (2003). Mükemmeliyetçilik ve özerklik destekleyici davranışların amaç tarzları ile ilişkisi. Eğitim ve Bilim, 28(127). |
Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
---|---|---|
Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|---|
Kuramsal Ders | 14 | 5 | 3 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 3 | 7 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 4 | 3 | 7 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 126 |
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | |
OÇ-1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
OÇ-3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |
OÇ-4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
OÇ-5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |