
| Ders Kodu | : İFB625 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Doktora |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 8 |
Araştırma metotları hakkında bilgi vermek ve fen eğitimine uygulanmasını göstermek. Fen bilgisi içeriğine uygun bir konu ile ilgili bir proje taslağı hazırlama yollarını öğrenmek ve bunu bilimsel kurallara uygun sunabilmek.
Proje nedir? Proje çeşitleri nelerdir? Her fikir bir projeye dönüştürülebilir mi? Proje çalışmasında problem ağacı oluşturma, problem ağacını hedef ağacı haline getirme, ilgili literatürün araştırılması, araştırmanın planlanması, fen eğitiminde kullanılabilecek araştırma metotları, araştırma sonuçlarının yazılması, proje haline getirilmesi ve bilimsel kurallara uygun sunulması.
| Prof. Dr. Hatice ÖZENOĞLU |
| 1. | Bir proje nasıl olmalıdır ile ilgili bilgi sahibi olabilme. |
| 2. | Proje çalışmasında problem ağacı oluşturabilme |
| 3. | Bir problem ağacını hedef ağacı haline getirebilme |
| 4. | İlgili literatürü araştırabilme, planlayabilme, sonuçlarını yazabilme |
| 5. | Hazırlanan bir projeyi bilimsel kurallara uygun sunabilme |
| 1. | Çepni, S. (2001), “Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş”, Erol Ofset, Trabzon. |
| 2. | Gürdal, A.(2004), “Proje Raporu Yazımı” İlk ve Orta Öğretimde Araştırma Teknikleri ve Proje, Maltepe Üniversitesi Yayınları, İstanbul. |
| 3. | Şahin, F.(2004), ”Proje ve Okul” İlk ve Orta Öğretimde Araştırma Teknikleri ve Proje, Maltepe Üniversitesi Yayınları, İstanbul. |
| 4. | Yalçın, Ş.(2004), ”Proje ve Okul” İlk ve Orta Öğretimde Araştırma Teknikleri ve proje, Maltepe Üniversitesi Yayınları, İstanbul |
| 5. | CV. Good (1959). Introduction to Educational Research. Appleton-Century-Crofts, Inc. New York, 1-424. |
| 6. | Karasar, N (1995). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Altıncı Basım, Ankara.: 3A Araştırma eğitim Danışmanlık Ltd. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %20 |
| Ödev | 5 | %20 |
| Proje | 3 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 13 | 0 | 3 | 39 |
| Ödev | 2 | 0 | 4 | 8 |
| Bireysel Çalışma | 13 | 0 | 5 | 65 |
| Ara Sınav | 1 | 40 | 4 | 44 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 40 | 4 | 44 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 200 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 |
OÇ-2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 |
OÇ-3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 |
OÇ-4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 |
OÇ-5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 |