
| Ders Kodu | : İFB619 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Doktora |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 8 |
Fen eğitiminde öğrenenlerin bireysel farklılıklarının performanslarına etkilerini incelemek, farklı öğrenen profilleri için izlenecek stratejiler belirlemektir.
Tüm öğrenciler için mucizevi bir şekilde etkili olan bir öğretim metodu ya da yolu henüz bulunamamıştır. Öğrenenler arasındaki farklılıklar onların aynı öğretim metodundan veya aynı öğretmenden ders almalarına rağmen farklı oranlarda öğrenmelerine sebep olmaktadır. Bu ders kapsamında, fen bilgisi eğitiminde bu bireysel farklılıkların öğrenme üzerindeki alan yazında bahsedilmiş olası etkileri tartışılacaktır.
| Dr. Öğr. Üyesi Hanife Can ŞEN |
| 1. | Bireysel farklılıkları tanımlayabilir. |
| 2. | Bireysel farklılıkların öğrenme çıktıları üzerindeki etkilerini tahmin edebilir. |
| 3. | Farklı özelliklere sahip öğrenciler için izlenecek yollara karar verebilir. |
| 4. | Bireysel farklılıkları tespit etmede kullanılabilecek enstrümanları seçer. |
| 5. | Bireysel farklılıkların göz önünde bulundurulduğu bir öğretim programında neler olması gerektiğini raporlaştırır. |
| 6. | Kendi öğrenmesine etki eden özelliklerini tespit eder. |
| 1. | Handbook of individual differences: Learning and instruction. David H. Jonassen & Barbara L. Grabowski. 1993, 488p. |
| 2. | International Handbook of Science Education. Springer International Handbooks of Education, Vol. 1-2. Fraser, B.; Tobin, Kenneth (Eds.) 1998, 1216 p. |
| 3. | Eğitimde Bireysel Farklılıklar. Yıldız Kuzgun & Deniz Deryakulu (Ed.ler). 2006, 346s. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %70 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 13 | 1 | 3 | 52 |
| Bireysel Çalışma | 13 | 0 | 5 | 65 |
| Ara Sınav | 1 | 40 | 4 | 44 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 40 | 4 | 44 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 205 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
OÇ-2 | 3 | 4 | 5 | 4 | |||||||
OÇ-3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | |||
OÇ-4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | |||||
OÇ-5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||
OÇ-6 | 3 | 4 | 5 | 2 | |||||||