Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Ortamında Bilişsel Belirteçler
Ders Kodu: İFB626
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Doktora
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 8
Amaç

Sorgulamaya dayalı öğrenme ortamının doğası ve bu ortamın farklı inançlara (öz yeterlik, amaç yönelim) sahip öğrencilerin sorgulama becerilerine etkisinin incelenmesi, tartışılması, irdelenmesi. Değişimin nedeninin inanç sistemi ile ilişkilendirilmesi.

Özet İçerik

Sosyal bilişsel öğrenme teorisi Öz yeterlik ve amaç yönelimin kuramsal çerçevesi Sorgulamaya dayalı öğrenme ortamının öz yeterlik, amaç yönelim ile ilişkisi Öz yeterlik, amaç yönelim ve sorgulama becerileri

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Burak FEYZİOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1.Sosyal bilişsel teoride öğrenmenin kavramsal çerçevesini bilir
2.Bu çerçeveyi oluşturan süreçleri açıklar
3.Sorgulamaya dayalı öğrenme ortamının özelliklerini diğer ortamlardan ayırır
4.Öz yeterlik ve amaç yönelimin sorgulamaya dayalı öğrenme ortamına etkilerini fark eder
5.Sorgulamaya dayalı ortamın öz yeterlik ve amaç yönelime etkilerini ayırt eder
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Bandura, A., & Cervone, D. (1983). Self-evaluative and self-efficacy mechanisms governing the motivational effects of goal systems. Journal of Personality and Social Psychology, 45, 1017-1028.
2.Bandura, A., & Locke, E. (2003). Negative self-efficacy and goal effects revisited. Journal of Applied Psychology, 88, 87-99.
3.Benight, C. C., & Bandura, A. (2004). Social cognitive theory of posttraumatic recovery: The role of perceived self-efficacy. Behaviour Research and Therapy, 42, 1129-1148.
4.Bandura, A. (1988). Organizational applications of social cognitive theory. Australian Journal of Management, 13, 275-302.
5.Bandura, A. (1989). Social cognitive theory. In R. Vasta (Ed.), Annals of child development. Vol. 6. Six theories of child development (pp. 1-60). Greenwich, CT: JAI Press.
6.Schunk, D.H. (2009). Öğrenme Teorileri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
7.Sansone, C. & Harackievicz, J.M. (2000). Intrinsic and Extrinsic Motivation, Academic Press.
8.Kurien, S. A. (2011). The Relation Between Teachers’ Personal Teaching Efficacy and Students’ Academic Efficacy for Science and Inquiry Science, Lincoln, Nebraska: ProQuest LLC
9.Pajares, M.F. (1992). Teachers’ Beliefs and Educational Research: Cleaning up a Messy Construct, Rewiev of Educational research, 62(3), 307-332.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Sosyal bilişsel teoride öğrenme
1. Hafta - Ön Hazırlık
Bandura, A. (1988). Organizational applications of social cognitive theory. Australian Journal of Management, 13, 275-302.Bandura, A. (1989). Social cognitive theory. In R. Vasta (Ed.), Annals of child development. Vol. 6. Six theories of child development (pp. 1-60). Greenwich, CT: JAI Press.Schunk, D.H. (2009). Öğrenme Teorileri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
2. Hafta - Teorik
Sosyal bilişsel teoride model alma süreçleri
2. Hafta - Ön Hazırlık
Benight, C. C., & Bandura, A. (2004). Social cognitive theory of posttraumatic recovery: The role of perceived self-efficacy. Behaviour Research and Therapy, 42, 1129-1148. Bandura, A. (1988). Organizational applications of social cognitive theory. Australian Journal of Management, 13, 275-302.Bandura, A. (1989). Social cognitive theory. In R. Vasta (Ed.), Annals of child development. Vol. 6. Six theories of child development (pp. 1-60). Greenwich, CT: JAI Press.Schunk, D.H. (2009). Öğrenme Teorileri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
3. Hafta - Teorik
Modelin öğrenme ve uygulama üzerine etkisi
3. Hafta - Ön Hazırlık
Bandura, A. (1989). Social cognitive theory. In R. Vasta (Ed.), Annals of child development. Vol. 6. Six theories of child development (pp. 1-60). Greenwich, CT: JAI Press.Schunk, D.H. (2009). Öğrenme Teorileri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
4. Hafta - Teorik
Hedefler ve beklentiler
4. Hafta - Ön Hazırlık
Schunk, D.H. (2009). Öğrenme Teorileri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.Sansone, C. & Harackievicz, J.M. (2000). Intrinsic and Extrinsic Motivation, Academic Press.Bandura, A., & Locke, E. (2003). Negative self-efficacy and goal effects revisited. Journal of Applied Psychology, 88, 87-99.
5. Hafta - Teorik
Amaç yönelime kavramsal bakış
5. Hafta - Ön Hazırlık
Bandura, A., & Locke, E. (2003). Negative self-efficacy and goal effects revisited. Journal of Applied Psychology, 88, 87-99.Bandura, A., & Cervone, D. (1983). Self-evaluative and self-efficacy mechanisms governing the motivational effects of goal systems. Journal of Personality and Social Psychology, 45, 1017-1028.
6. Hafta - Teorik
Amaç yönelim modelleri
6. Hafta - Ön Hazırlık
Bandura, A., & Locke, E. (2003). Negative self-efficacy and goal effects revisited. Journal of Applied Psychology, 88, 87-99.Bandura, A., & Cervone, D. (1983). Self-evaluative and self-efficacy mechanisms governing the motivational effects of goal systems. Journal of Personality and Social Psychology, 45, 1017-1028.
7. Hafta - Teorik
Öz yeterliliğe kavramsal bakış
7. Hafta - Ön Hazırlık
Bandura, A., & Locke, E. (2003). Negative self-efficacy and goal effects revisited. Journal of Applied Psychology, 88, 87-99.Bandura, A., & Cervone, D. (1983). Self-evaluative and self-efficacy mechanisms governing the motivational effects of goal systems. Journal of Personality and Social Psychology, 45, 1017-1028.Pajares, M.F. (1992). Teachers’ Beliefs and Educational Research: Cleaning up a Messy Construct, Rewiev of Educational research, 62(3), 307-332.
8. Hafta - Teorik
Sorgulamanın doğası ve amaç yönelim ilişkisi (ara sınav)
8. Hafta - Ön Hazırlık
Kurien, S. A. (2011). The Relation Between Teachers’ Personal Teaching Efficacy and Students’ Academic Efficacy for Science and Inquiry Science, Lincoln, Nebraska: ProQuest LLCSchunk, D.H. (2009). Öğrenme Teorileri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
9. Hafta - Teorik
Sorgulamanın doğası ve öz yeterlilik ilişkisi
10. Hafta - Teorik
Amaç yönelim, öz yeterlilik ve bilişsel süreçler
11. Hafta - Teorik
Amaç yönelim, öz yeterlilik ve başarı çıktıları
12. Hafta - Teorik
Amaç yönelim ve öz yeterliliği dikkate alan sorgulamaya dayalı öğrenme ortamının özellikleri ve gözlemlenmesi
13. Hafta - Teorik
Amaç yönelim ve öz yeterliliği dikkate alan sorgulamaya dayalı öğrenme ortamının özellikleri, gözlemlenmesi ve raporlanması
14. Hafta - Teorik
Amaç yönelim ve öz yeterliliği dikkate alan sorgulamaya dayalı öğrenme ortamının özellikleri, gözlemlenmesi ve raporlanması
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders130339
Ödev2048
Bireysel Çalışma130565
Ara Sınav140444
Dönem Sonu Sınavı140444
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)200
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
OÇ-1
3
5
4
4
4
4
4
OÇ-2
3
5
4
4
4
4
4
OÇ-3
3
4
4
4
4
4
4
OÇ-4
4
5
4
4
4
4
4
OÇ-5
4
5
4
4
4
4
4
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026