
| Ders Kodu | : İFB626 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Doktora |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 8 |
Sorgulamaya dayalı öğrenme ortamının doğası ve bu ortamın farklı inançlara (öz yeterlik, amaç yönelim) sahip öğrencilerin sorgulama becerilerine etkisinin incelenmesi, tartışılması, irdelenmesi. Değişimin nedeninin inanç sistemi ile ilişkilendirilmesi.
Sosyal bilişsel öğrenme teorisi Öz yeterlik ve amaç yönelimin kuramsal çerçevesi Sorgulamaya dayalı öğrenme ortamının öz yeterlik, amaç yönelim ile ilişkisi Öz yeterlik, amaç yönelim ve sorgulama becerileri
| Prof. Dr. Burak FEYZİOĞLU |
| 1. | Sosyal bilişsel teoride öğrenmenin kavramsal çerçevesini bilir |
| 2. | Bu çerçeveyi oluşturan süreçleri açıklar |
| 3. | Sorgulamaya dayalı öğrenme ortamının özelliklerini diğer ortamlardan ayırır |
| 4. | Öz yeterlik ve amaç yönelimin sorgulamaya dayalı öğrenme ortamına etkilerini fark eder |
| 5. | Sorgulamaya dayalı ortamın öz yeterlik ve amaç yönelime etkilerini ayırt eder |
| 1. | Bandura, A., & Cervone, D. (1983). Self-evaluative and self-efficacy mechanisms governing the motivational effects of goal systems. Journal of Personality and Social Psychology, 45, 1017-1028. |
| 2. | Bandura, A., & Locke, E. (2003). Negative self-efficacy and goal effects revisited. Journal of Applied Psychology, 88, 87-99. |
| 3. | Benight, C. C., & Bandura, A. (2004). Social cognitive theory of posttraumatic recovery: The role of perceived self-efficacy. Behaviour Research and Therapy, 42, 1129-1148. |
| 4. | Bandura, A. (1988). Organizational applications of social cognitive theory. Australian Journal of Management, 13, 275-302. |
| 5. | Bandura, A. (1989). Social cognitive theory. In R. Vasta (Ed.), Annals of child development. Vol. 6. Six theories of child development (pp. 1-60). Greenwich, CT: JAI Press. |
| 6. | Schunk, D.H. (2009). Öğrenme Teorileri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. |
| 7. | Sansone, C. & Harackievicz, J.M. (2000). Intrinsic and Extrinsic Motivation, Academic Press. |
| 8. | Kurien, S. A. (2011). The Relation Between Teachers’ Personal Teaching Efficacy and Students’ Academic Efficacy for Science and Inquiry Science, Lincoln, Nebraska: ProQuest LLC |
| 9. | Pajares, M.F. (1992). Teachers’ Beliefs and Educational Research: Cleaning up a Messy Construct, Rewiev of Educational research, 62(3), 307-332. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 13 | 0 | 3 | 39 |
| Ödev | 2 | 0 | 4 | 8 |
| Bireysel Çalışma | 13 | 0 | 5 | 65 |
| Ara Sınav | 1 | 40 | 4 | 44 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 40 | 4 | 44 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 200 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||
OÇ-2 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||
OÇ-3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||
OÇ-4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||
OÇ-5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||