| 1. | Fen eğitimi alanında sahip olduğu kuramsal bilgi birikimini öğrenme ortamlarında uygular ve raporlaştırır. |
| 2. | Fen eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplinlerle bütünleştirir ve ürüne dönüştürür. |
| 3. | Bilgi ve iletişim teknolojilerini işlevsel şekilde kullanır. |
| 4. | Fen eğitimine bilimsel ve özgün katkı sağlar. |
| 5. | Alanıyla ilgili bilgiyi bilimsel sorgulama çerçevesinde değerlendirir. |
| 6. | Mesleki becerilerini geliştirir. |
| 7. | Fen eğitimi alanındaki ulusal ve uluslararası projelerde yer alır. |
| 8. | Bilim-teknoloji-toplum ve çevre arasındaki ilişkileri fen eğitimi alanında kullanır. |
| 9. | Bilimin gelişmesinde etik değerlere önem verir. |
| 10. | Fen eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri takip eder. |
| 11. | Alanıyla ilgili strateji ve uygulama planları geliştirir ve yeni eğitim politikaları önerir. |