Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Özel Eğitim I
Ders Kodu: ÇGP103
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 3
Amaç

Bu dersi alan öğrencinin özel eğitim alanı konusunda bilgi sahibi olması, Türkiye’de ve dünyadaki özel eğitim çalışmaları konusunda bilgi sahibi olması, görme engelliler, işitme engelliler, dil ve konuşma güçlüğü olan çocuklar hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır

Özet İçerik

Özel Eğitim İle İlgili Terimler, Tanımlar ve Sınıflandırmalar, Özel Eğitimin İlkeleri, Özel Eğitimin Önemi, Engele Neden Olan Faktörler, Engeli Önleme Ve Erken Tanı, Özel Eğitimde Sınıflandırma, Özel Eğitim Alanı İle İlgili Yapılması Gerekenler, Türkiye’de Ve Dünyada Özel Eğitimin Güncel Konumu, Görme Engelliler İle İlgili Tanımlar, Görme Engelinin Nedenleri, Görme Engelini Önleme Ve Erken Tanı, Görme Engeli Olan Çocukların Eğitimi, İşitme Engelliler İle İlgili Tanımlar, İşitme Engelini Önleme Ve Erken Tanı, İşitme Engelinin Nedenleri, İşitme Engeli Olan Çocukların Eğitimi, Dil Ve Konuşma Güçlüğü İle İlgili Tanım Ve Sınıflandırmalar, Dil Ve Konuşma Güçlüğünün Nedenleri, Dil Ve Konuşma Güçlüğü Önleme Ve Erken Tanı, Dil Ve Konuşma Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ayfer ERGEZEN
Öğrenme Çıktıları
1.Özel eğitim ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir
2.Türkiye’de ve dünyadaki özel eğitim çalışmalarını sıralayabilecektir.
3.Görme engelli bireylerin özelliklerini ve gereksinimlerini tanımlayabilecektir.
4.İşitme engelli bireylerin özelliklerini ve gereksinimlerini tanımlayabilecektir.
5.Dil ve konuşma güçlüğü olan bireylerin özelliklerini ve gereksinimlerini tanımlayabilecektir
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Ataman,A. (Ed) (2003), Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş,Gündüz Yayıncılık. Diken,.İ.H (2008) Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. Diken,.İ.H), PegemA Akademi, Ankara. Akçamete, G. (2009) Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olana Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G. ) Kök Yayıncılık, Ankara.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Özel Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar, Özel Eğitimin Amacı Ve Önemi
2. Hafta - Teorik
Özel Eğitimin İlkeleri, Özel Eğitim Kurumlarının Özellikleri
3. Hafta - Teorik
Özel Eğitimin Önemi ve BEP hazırlama
4. Hafta - Teorik
Engele Neden Olan Etmenler
5. Hafta - Teorik
Engeli önleme ve erken tanı, erken çocukluk eğitimi
6. Hafta - Teorik
Özel Eğitim Alanını Sınıflandırma ve Özel Eğitim ile İlgili Yapılması Gerekenler
7. Hafta - Teorik
Türkiye ‘de Ve Dünyada Özel Eğitim Çalışmaları Ve Güncel Konumu
8. Hafta - Teorik
Türkiye ‘de Ve Dünyada Özel Eğitim Çalışmaları Ve Güncel Konumu (Ara Sınav)
9. Hafta - Teorik
Görme Engellileri Tanıma Ve Sınıflandırma, Görme Engelliliğin Nedenleri
10. Hafta - Teorik
Görme Engelini Önleme Ve Erken Tanı, Görme Engellilerin Eğitimleri
11. Hafta - Teorik
İşitme Engellileri Tanılama Ve Sınıflandırma, İşitme Engelliliğinin Nedenleri
12. Hafta - Teorik
İşitme Engelini Önleme Ve Erken Tanı İşitme Engellilerin Eğitimleri
13. Hafta - Teorik
Dil ve konuşma güçlüğünü tanılama ve sınıflama, dil ve konuşma güçlüğü nedenleri
14. Hafta - Teorik
Dil ve konuşma güçlüğünü önleme ve erken tanı Dil ve konuşma güçlüğü olan çocukların eğitimleri
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders140342
Bireysel Çalışma141128
Ara Sınav1112
Dönem Sonu Sınavı1213
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)75
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
OÇ-1
5
4
4
4
3
5
5
5
5
5
5
OÇ-2
5
4
5
5
5
5
5
5
5
5
5
OÇ-3
4
4
4
4
4
5
5
5
5
4
5
OÇ-4
5
4
4
5
4
5
5
5
5
5
5
OÇ-5
4
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026