
| Ders Kodu | : ÇGP103 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Bu dersi alan öğrencinin özel eğitim alanı konusunda bilgi sahibi olması, Türkiye’de ve dünyadaki özel eğitim çalışmaları konusunda bilgi sahibi olması, görme engelliler, işitme engelliler, dil ve konuşma güçlüğü olan çocuklar hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır
Özel Eğitim İle İlgili Terimler, Tanımlar ve Sınıflandırmalar, Özel Eğitimin İlkeleri, Özel Eğitimin Önemi, Engele Neden Olan Faktörler, Engeli Önleme Ve Erken Tanı, Özel Eğitimde Sınıflandırma, Özel Eğitim Alanı İle İlgili Yapılması Gerekenler, Türkiye’de Ve Dünyada Özel Eğitimin Güncel Konumu, Görme Engelliler İle İlgili Tanımlar, Görme Engelinin Nedenleri, Görme Engelini Önleme Ve Erken Tanı, Görme Engeli Olan Çocukların Eğitimi, İşitme Engelliler İle İlgili Tanımlar, İşitme Engelini Önleme Ve Erken Tanı, İşitme Engelinin Nedenleri, İşitme Engeli Olan Çocukların Eğitimi, Dil Ve Konuşma Güçlüğü İle İlgili Tanım Ve Sınıflandırmalar, Dil Ve Konuşma Güçlüğünün Nedenleri, Dil Ve Konuşma Güçlüğü Önleme Ve Erken Tanı, Dil Ve Konuşma Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi
| Öğr. Gör. Ayfer ERGEZEN |
| 1. | Özel eğitim ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir |
| 2. | Türkiye’de ve dünyadaki özel eğitim çalışmalarını sıralayabilecektir. |
| 3. | Görme engelli bireylerin özelliklerini ve gereksinimlerini tanımlayabilecektir. |
| 4. | İşitme engelli bireylerin özelliklerini ve gereksinimlerini tanımlayabilecektir. |
| 5. | Dil ve konuşma güçlüğü olan bireylerin özelliklerini ve gereksinimlerini tanımlayabilecektir |
| 1. | Ataman,A. (Ed) (2003), Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş,Gündüz Yayıncılık. Diken,.İ.H (2008) Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. Diken,.İ.H), PegemA Akademi, Ankara. Akçamete, G. (2009) Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olana Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G. ) Kök Yayıncılık, Ankara. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 3 | 42 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 1 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 2 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 1 | 3 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 75 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
OÇ-4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |