Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
İlkokul Programları
Ders Kodu: EPÖ547
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Yüksek Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 5
Amaç

Derste öğrencilerin ders içeriğinde belirtilen program geliştirme modellerini kavramaları, program geliştirme modellerinde yeni gelişmeleri öğrenmeleri amaçlanmaktadır.

Özet İçerik

Program geliştirmede yeni yaklaşım ve modellerin incelenmesi, Türkiye ve çeşitli ülkelerdeki ilköğretim programlarının incelenmesi.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Ruken AKAR VURAL
Öğrenme Çıktıları
1.Program geliştirme ile ilgili temel kavram ve ilkeleri kavrayabilme
2.Program geliştirmenin teorik ve felsefi temellerini kavrayabilme
3.Program geliştirme ve program araştırmaları ilişkisini analiz edebilme
4.Program Geliştirme Süreçlerini Analiz Edebilme
5.Program Geliştirme Araştırmalarını Analiz Edebilme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Anderson, L. W. (1999). Rethinking Bloom’s Taxonomy: Implications for Testing and Assessment. ERIC, ED 435 630, TM 030 228.
2.Demirel, Ö. (2003). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Eğitimde program geliştirme
2. Hafta - Teorik
Eğitim, öğretim, ders programları
3. Hafta - Teorik
Eğitimde program geliştirme uygulamaları
4. Hafta - Teorik
Eğitim programlarına duyulan gereksinim
5. Hafta - Teorik
Türkiye’deki program geliştirme çalışmaları
6. Hafta - Teorik
Program geliştirmenin teorik esasları
7. Hafta - Teorik
Program tipleri ve hazırlanışları
8. Hafta - Teorik
Program geliştirmenin düzenine ilişkin teoriler
9. Hafta - Ara Sınav (Vize)
Ara sınav
10. Hafta - Teorik
Eğitim programları ve öğretim ilişkisi
11. Hafta - Teorik
Programların öğretim sürecine katkıları
12. Hafta - Teorik
Eğitim ve öğretimde yaratıcılık
13. Hafta - Teorik
Eğitimde program geliştirme örnekleri
14. Hafta - Teorik
Farklı program geliştirme yaklaşımı örnekleri
15. Hafta - Teorik
Farklı program geliştirme yaklaşımı örnekleri
16. Hafta - Dönem Sonu Sınavı (Final)
Yarıyıl sonu sınavı
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%20
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
Dönem Ödevi1%20
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders141356
Ödev45644
Dönem Ödevi131013
Ara Sınav1527
Dönem Sonu Sınavı1729
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)129
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
OÇ-1
4
5
4
5
5
4
5
4
4
OÇ-2
4
4
4
4
4
4
4
4
4
OÇ-3
5
5
5
5
4
4
4
4
4
OÇ-4
5
4
5
5
4
4
4
4
4
OÇ-5
5
4
4
4
5
5
5
5
5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu