Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Sosyolojik Düşünme, Kurgulama ve Yazma Pratikleri
Ders Kodu: SOSY541
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Yüksek Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 5
Amaç

Akademik dünya nasıl işler? Sosyolojik düşünmek, kurgulamak, yazmak ve yayın yapmak bu dünyada nasıl bir yer kaplar? Sosyal bilimler alanındaki en temel sorunlar ya da eksiklikler nelerdir? Öğrenciler, akademik dünyaya ilk girdiklerinde hangi sorunlarla yüzleşirler? Sosyolojik düşünme ve yazma noktasındaki sorunlar salt öğrencilerin kendi eksikliklerinden mi kaynaklanmaktadır? Özellikle, araştırma pratiği ve teorinin nasıl ilişkilendirileceği konusu sosyal bilimlerin klasik bir problemidir. Nitekim, sosyal bilim alanındaki en temel sorunlardan veya eksikliklerden biri, teori ve pratik arasındaki ilişkinin güçlü ve verimli bir şekilde kurulamıyor oluşudur. Her şeyden önce sosyal bilimcilerin teori ve pratik arasındaki ilişkiyi doğru kavrama ve çalışmalarında bu bağlantıyı doğru biçimde kurabilme yeteneğini kazanmış olmaları gerekir. Bu yönde de, sosyal bilimcilerin güçlü bir sosyolojik düşünme, kurgulama ve yazma becerisine sahip olmaları elzemdir. Ancak, sosyolojik düşünme, kurgulama ve yazma işi uzun ve disiplinli çalışmalar sonucunda öğrenilen ve geliştirilen bir süreçtir. Dolayısıyla, bu dersin amacı da sosyoloji disiplininde teorik bilgiler ve pratik uygulamalar arasında bağ kurdurabilmek suretiyle öğrencilere sosyolojik düşünme, kurgulama ve yazma gücünü kazandırmaktır.

Özet İçerik

Ders, lisansüstü öğrencilerin karşılaştıkları sosyolojik düşünme, kurgulama ve yazım sorunlarının çözümüne katkıda bulunmayı hedeflemektedir. Bu yönüyle, ders öğrencilere kurgularken ve yazarken karşılaştıkları sorunların, onların kişisel zaaflarından, gerektiği kadar çok çalışmamalarından, yeteri kadar yetenekli olmamalarından ya da bu sıkıntılara yol açtığını düşündükleri diğer benzeri kişisel kusurlardan kaynaklanmadığı mesajı vermeyi içermektedir.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri