Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Reklamın Eleştirel Çözümlemeleri
Ders Kodu: HİRY510
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Yüksek Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 5
Amaç

sözlü, yazılı ve görsel kültürün temel özelliklerinden hareket ederek, görsel kültürün en önemli unsurlarından biri olan reklam metinleri ve görsellerini tarihsel bağlam üzerinden analiz etmek, öğrencilere eleştirel görsel okur yazarlık perspektifi kazandırmak bu dersin amacını oluşturmaktadır.

Özet İçerik

Bu ders kapsamında öğrencilerin reklamın iletişimini yaptığı ürünün/hizmetin, hedef kitlenin, görsel ve sözel unsurlar ile iletilen çeşitli mesajlarının kuramsal reklam analizi tekniklerine göre incelemeleri sağlanır. Göstergebilimsel, psikanalitik, ideolojik, toplumbilimsel ve feminist çözümleme kuramları tanıtılarak, özellikle grafik tasarım ile doğrudan ilişkili göstergebilimsel çözümleme ile öğrencinin bu alanda eleştirel bir bakış açısı kazanması amaçlanır. Televizyon, gazete, dergi, dış mekan, internet gibi klasik mecralar ile yaratıcı mecra kullanımları tanıtılır ve güncel reklam kampanyaları ile örneklendirilerek öğrencilerin reklam sektöründeki yeni eğilimleri de takip etmeleri sağlanır.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri